21.Feb.2010

Hej!! Vaknade kl 10 idag pigg och utvilad.

Ska börja tvätta lite, sjukt tråkigt med det e ju sånt som behöver göras.
 Ska ner till mina älsklingar snart.

Kingen var duktig igår!! Första gången som han varit ute överhuvudtaget, och han skötte sig jätte bra. Hoppade Pay and jump på Grannelund. Han var väldigt spänd till en början, med alla transporter och allt som hände runt om kring men slappnade av sen och gick väldigt bra. Stolt över min häst!! Tack för hjälpen Sandra!!



Dior ska få sina skor imorgon och sen ska hon också få komma igång igen!! Känns som ett energiknippe som bara vill explodera, vilken sekund som helst.

Red för Bosse i torsdes på Gizza och för Susanne i Tisdes. Duktig häst.

För B red vi lite skänkelvikningar, skolor och byten. Red längs med långsidan och skulle rida tre skolor. Vi red in i sluta sen skulle vi rida över dem i öppna och avslutade med att rida en förvänd sluta.

För S red vi lite självständigt med hjälp från henne. Jag fick rida sluta in på diagonalen i både trav och galopp, i galoppen skulle jag rakrikta och sen rida raktfram på medellinjen och göra ett byte. Fin häst idag.

I torsdes hade vi också idkontroll med Heimdahl. Mkt repetition men också väldigt nyttigt. Regatto och Jasmine som fick bli bedömda. 

Helgen ska ägnas åt mina hästar, tiden går ju så fort och snart tar vi examen som är den 28 maj. Planerna inför sommaren ser ljusa ut!! Det ska i allafall bli en vecka till Falsterbo, som jag får lite ledigt i alla fall.


Bild från förra året i Falsterbo. Här firade vi Emelies födelsedag ute vid stranden. Trevligt.

Just nu håller jag och Sandra på att skriva och jobba för fullt med vårt examensarbete som också börjar närma sig!! Vårt arbete handlar om Ryttarens handställning!!
Påverkar en felaktig handställning den Svenska varmblodiga hästens form och rörelser negativt?? Ja grymt svårt är det att få rätt på all text och liknande. Snart är våra försök också klara.


Längtar tills att jag får komma hem och se systers mage!! Vill höra dig sparka<3 Bell hade hört han hicka(Stavas?) för någon dag sen. Blev inte att jag åkte hem denna helgen eftersom att jag har hästarna och att vädret inte är så bra. Ska nog hem nästa helg i stället och jag hoppas på att det är bättre väder. Saknar min familj<3<3
 


Ciao
Mikaela Lina Beijer





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0