Slarv

Haha redan börjat slarva med att uppdatera bloggen men det tog i allafall inte en hel sommar. :D Asså jag fattar inte varför det inte finns fler timmar på dygnet.

Träningen för Susanne G i torsdes gick väldigt bra. Hade honom verlligen lyhörd och framme för skänkeln. Red självständigt. Fick riktigt bra känsla på honom:). Red med en bra buren hand idag, blir bara bättre och bättre. Känner att nu är jag på rätt väg och det känns skönt.

Igår red vi för Ankan och byte hästar,red då Maggan. Red lite relaterade avstånd på låga hinder, för att få en jämn rytm och kunna konsentrera oss på våran hoppsits. Känndes riktigt bra, när hon tog min skänkel så blev det väldigt bra, energisk galopp och inte seg tuggummi galopp som A brukar säga. Efter det så hoppade vi en bana.  Bra sits idag med en bra buren hand men måste tänka lite mer på blicken för då kommer jag automatiskt in i en bra rytm och får en riktigt bra känsla.

Igår hade vi också lektiom med Per. Palpering!! Vi gick igenom alla jointar som en häst bär på!! Hahahha Joint = Led. :D

Först var vi på sal och sen gick vi ner till stallet och fick lära oss hur man känner var  dem behandlar lederna och så vidare. Så nu vet vi var hästens leder sitter. Vi satt också en munstege på miga och On Off för att få känna på tänderna och se om det var något som inte var bra. Sprutade också tårkanalen, jätte hemskt med att man spruttade vatten genom en liten myning i näshålan och så kom det ut från ögat.

Besökte också Vet för att se på när dem drog ut en dvärgtand på en av unghästarna. 




Red Sambuca på kvällen efter att jag haft min stalltjänst. <3 Älskar henne.<3<3<3

Något sent inlägg. Men bättre sent än aldrig.  

                                                                       Ciao // Miki 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0