Aaaahh

Ja det är kanske dags att ta tag i bloggen igen :D. Har varit väldigt dålig på det på sistonde. I alla fall så har det hänt väldigt mkt på så kort tid så jag ska se om jag kan försöka att tänka tillbaka för en gångs skull.
Jag har sen den 25 augusti börjat andra året på hippologen(för er som inte vet det), där jag läser till stallchef...nej inte i bilstall utan det är hästar som tar upp mina 24 timmar om dygnet.

Min skolhäst, Amadeus e. Diorek ue. Caracas.
Han är född 1992, fin i dressyren men har inte riktigt nerverna på rätt plats för hoppningen, pga att det har hänt någonting med honom innan han kom till Flyinge. Men bäst är han i allafall.<3 Fast idag visade han faktiskt att han har lite talang vad det gäller bommar hahha sötnos. Travade över förhöjda cavaletti idag med honom och det gjorde han riktigt bra. Jag har också fått tömköra honom lite över bommar och det gick väldigt bra. " Bra..Han var ovanligt lugn över bommarna idag, riktigt bra" sa B.

Under gårdagen så red jag Amadeus på dan för Bo Jenå. Förvänd galopp, övergångar, ryggningar mm i stora drag. Känns väldigt fin nu.

Lyckades också klämma in stalltjänsten kl 15.30 eftersom att jag är asp i körstallet. Phuu...kl 16.00 Skulle min häst få skor så han fick jag köra ner till Flyinge på lunchen. Riktigt bra att det finns så att hästarna kan få stå i boxar i smedjan. Efter det, flyinge tempo ner till transporten för att sadla och tränsa inför träningen för Ankan.

Bara andra gången jag hoppa honom för A sen jag fick hem honom. Hoppade lite linjer, relaterade. Och hoppade sen bana. Sjukt duktig var han idag, riktigt fin. Har tagit sig väldigt fint sen förra gången vi hoppade för A. Spårar och bjuder bättre. A "hoppade mkt bättre idag än förra gången". Skall försöka att vänta ut honom lite och ha honom framför mig bara. Men j***** vad den hästen kan hoppa :P. Me like!! Kul att Ankie kunde komma och se honom också. Ankie som inte sett honom på ett tag ser ju om han har blivit finare, tyckte också att han har börjat muskla sig mer sen sist. :D


e. Irco Mena eu. World cup II.


Dagens lektion för Bosse: Vi skulle rida fram självständigt i förvänd och rättvänd galopp,sen tränade vi på delar utav LA:4 som vi ska rida upp v 45. Med bland annat arbets trav upp på medellinjen, halt, rygga fyra steg, fatta vänster galopp, halt vid g. Vi tränade också att rida mellangaloppen. Och den blev riktigt, riktigt bra :). Duktig häst. B trimmade oss också lite idag med att vi skulle rida med ett spö under tummarna för att verkligen behålla en korrekt handställning och att rida ännu mera med skänkel och sätte. Riktigt bra övning faktiskt, för att få den där rätta känslan. " Bra idag, riktigt bra idag,nu börjar det falla på plats" sa Bosse. Hahah check. Klapp på axeln.

Jag har också hunnit med två Asp veckor. I helgen blev det en galen utgång både fredag och lördag i Lund/Malmö. PÅ lördagen var vi på Hipp(25)haha i Malmö. Och fredagen som var den galnaste kvällen på Herkules. Jag tillsammans med Ylva och Madde.....hahha Madde är grym på Black Jack.
 
 Ylva och jag:)

Madde och ylva:D
 
Madde och jag :P

På fredag byter vi hästar i hoppningen för Ankan. Jag ska rida Magica de hex (Maggan). Ser fram emot att få hoppa lite, bra att vi varierar arbetet mkt. Haha och föresten så är det as bra att vi har sandra i våran dressyrgrupp för vi har haft tur med vädret varje tisdag, så vi har kunnat rida utomhus på kastanjegården.
Ska också rida Sambuca på Fredag <3<3<3

Sambuca e. Santa Cruz ue. Corrado WL


Lite annat som hänt:

Hälsokontroll

Studiebesök på en gård med kor, för att jämföra foder.( Gillade kossan som ville äta upp Johannas väska Hahha).

Redovisning på ridläran om inhoppning/unghästhoppning.

Redovisning om sjukdomar relaterade  till fodret i luftvägarna.

Road work med markus, Tempoträning och lågintensiv träning mm.

Väldigt mkt läsning av vetenskapliga artiklar och tidsskrifter.

Träning på kadrilj innför flyingedagarna.

Jag och Johanna har fått som ledarskapsuppgift att vara funktionärsansvariga vid Clinicen för Meredith Michaels-Beerbaum och även guidningen vid öppet hus, när det kommer folk för att besöka Flyinge för eventuella studier.

Kände att det blev långt och mkt häst fast det behövdes för att komma ihåg lite positiva kommentarer som man kan leva på ett bra tag, hahha eller inte. Ja kan ju i allafall hinna smälta det :D.

Under morgondagen rider vi för Susanne Gielen, efter dressyren så skall vi bli interjuvade av några som läser till massörer som ska se om det är något speciellt ställe som vi har smärtor på... eller jag något i den stilen.

På kvällen blir det till att hjälpa Ida med träning för Jens, sen ska jag hem och rida själv. 
 
Ska uppdatera lite oftare eftersom att jag kan tänka mig att alla som läser min blogg, inte vill läsa samma gammla skit om och om igen. PPhahhahha. Nej nu behöver mina ögonlock mötas.... God natt.


                                                                                                                                                                                                        Ciao/Mikki







Kommentarer
Postat av: Ylva

WIEEEE!

Äntligen blogg igen!

Ska vi länka till varandras? ;)

PUSS hjärtat <3

2009-10-08 @ 23:00:23
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0