Bruksprov!!

Det har varit en tung dag idag, stalltjänsten tog 25 minuter längre idag. När vi var färdiga med Wallenberg södra och hade tagit ytterområdena så var dem fortfarande inte klara i norra. Fatta att det var segt idag eller!! Har suttit och tittat på löshoppningen för dem 4 åriga hingstarna som inte hoppades uppsuttet. Den sista hingsten som hoppade, hoppade med väldigt bra benteknik och god ryggverkan, men finast är ändå Damino, han löshoppade inte så bra. Han var väldigt stressad och hoppade  hjälphindret och bedömningshindret (7,50m) som studs.  Haha... mer lämplig som dressyrhäst kanske.

Vid ett tiden ska vi sitta på lektaren med ankan och titta, då den uppsuttna hoppningen för dem fyra/ femåriga hingstarna går. Sen ska vi ha ridlära teori, och i em har vi hoppning för ankan.

Igår red jag Jurist för Mette och det gick väldigt bra. Vi tränade skänkelvikning på kvartslinjen och att få hästarna lydiga och framme för skänkeln, fick också träna på att ge snabba impulser med skänkeln. Det gick väldigt bra, fick bra tryck i honom och han trampade riktigt bra i skänkelvikningen.

Imorgon blir det lite sovmorgon iallafall för jag har ingen morgon stalltjänst. 
Nu ska jag fortsätta att kolla på bruksprovet.
                                                                       xoxo Miki


Kommentarer
Postat av: Bebban =)

Min älskade syster... Om du ska skriva om alla dom häst grejerna du har för dig.. såå hade det varit bra om du förklarade vad allt betyder.. Jag läser men fattar nada =)) But I LOVE YOUR BLOGG =)) Puss laww yaa...

2009-02-10 @ 12:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0